Om dit te toetsen wordt dit regelmatig met cliënten geëvalueerd. 1x per twee jaar wordt een extern bureau ingeschakeld om onafhankelijk onderzoek naar de tevredenheid van de cliënten te doen. Voor de intramurale cliënten is er in Raffy een bewonerscommissie en in Lâle een familieraad actief.
Daarnaast is er een cliëntenraad, die de algemene belangen van de cliënten behartigt.
Een andere mogelijkheid voor cliënten om aan te geven wat ze van de zorg- en dienstverlening van Raffy vinden, kan via Zorgkaart Nederland.
Onze cliënten (of hun vertegenwoordigers) kunnen meepraten over het beleid van Raffy en Lâle. Daarom heeft Raffy/Lâle een cliëntenraad die met de directie spreekt over de ontwikkelingen op beide locaties. De cliëntenraad behartigt de belangen van alle cliënten. De rechten van de cliëntenraad zijn vastgelegd in de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ) en het Reglement Cliëntenraad.
De cliëntenraad bestaat uit minimaal 5 en maximaal 7 personen: een voorzitter, een secretaris, een penningmeester en (twee of vier) leden.
De clientenraad is te bereiken via cr.raffylalebreda@gmail.com
Op dit moment bestaat de cliëntenraad van Raffy/Lâle uit de volgende personen. Ze stellen zich graag aan u voor.
![]() | ![]() | ![]() |
De heer Walter Bakx |
De heer Arthur Carli |
De heer René Heybroek |
![]() | ![]() | |
Mevrouw Ellen Tebbe-Hummel |
Mevrouw Seyhan Soycan |